Pokok Tomato Dalam Pasu

Saya Tanam Pokok Kunyit. Bila hendak menanam tomato.


Oal Tomato Yips Cherry Tomato Plant Vegetable Garden Planning Tips For Growing Tomatoes

Tanam Pokok Tomato Dalam Pasu.

. Tomato boleh ditanam dari biji benih dibeli sebagai pokok palam kecil anak pokok. Kemudian langkah kedua ialah sediakan media tanaman dan pasu bersaiz 18 inci ke atas tetapi saya syorkan menggunakan pasu bersaiz 24 inci ke atas. Saderi boleh ditanam dengan mudah di rumah.

Lagi dalam kita tanam anak pokok tomato lagi lebat pokok tomato akan berbuah. Tapi seeloknya 12 inci 1 kaki30 cm. Saya dapati cara ini sangat mudah.

Walaupun saya tanam dalam pasu 8 inci pokok-pokok bendi saya berbuah lebat sehingga tak termakan. Semai 3 atau 4 biji benih ke dalam pasu sedalam 2 hingga 5 cm. Terdapat dua cara pemindahan.

Lagi besar lagi bagus tiada masalah. Namun jika anda mempunyai saiz yang lebih besar ia mampu memuatkan 2-3 batang pokok bendi dalam satu bekas. Pasu dalam 8-10 inci pun dah boleh.

Jenis tomato yang saya. Tanam Pokok Tomato Dalam Pasu. Hasil daripada 2 pokok dalam 2 pasu berumur 2 bulan jangkamasa 2 hari.

Bagaimana untuk menjaga pokok tomato dalam. Pokok tomato lain yang Zifa pindah dalam pasu tak nak hidup. Seronok tapi tak termakan.

11082020 selanjutnya ikuti cara menanam pokok tomato dalam pasu. Semai tomato mudah saja. Tip elak serangan perosak cara semula jadi pokok lebih subur.

Tomato antara sayur berbuah yang. 11082020 selanjutnya ikuti cara menanam pokok tomato dalam pasu dengan subur dan berbuah lebat. Saya siram 2 kali seh.

Cari Tomato Terbaik untuk Anda. Ambil masa melebihi 3 bulan untuk mengeluarkan hasil. Merajuk kot tak bawa depa tanam kat raised bed.

Pokok bendi ni daripada pengalaman saya tidak perlukan pasu yang besar berbanding contoh timun dan tomato. Tomato merupakan sejenis tumbuhan yang mudah ditanam dan cepat berbuah ia adalah tanaman yang berbuah hanya semusim. Menanam pokok tomato dalam pasu Sumber imej.

Mungkin sebab cara penjagaan salah. 1042019 Bukan Sahaja Sedap Punyalah Banyak. Selanjutnya ikuti cara menanam pokok tomato dalam pasu dengan subur.

1- Kita kena pastikan keratan dia tak terlalu tua dan tidak terlalu muda. Hari ini saya ingin kongsi cara saya tanam tomato di dalam pasu di rumah. Pilih Periuk Yang Betul.

Kalau tanam dalam tanahgarden bed lebat macam ni lah berbuah. Pokok tomato ceri saya semai dari biji benih. Ramai orang suka makan tomato.

Jadi dalam entry ni saya share tips mudah tanam pokok tomato yang saya amalkan dan harap dapat bantu my followers tanam tomato sendiri. Pasu selebar 8 inci pun sudah cukup. Terdapat dua cara pemindahan anak pokok.

Sekarang Zifa dah mula balik semai tomato.


Jom Tanam Pokok Tomato Dalam Pasu Blog Santai Santai Jerr Menanam Tanaman


50 Organic Rotkappchen Dwarf Tomato Seeds The Perfect Miniature Bush Tomato Small Sweet Fruits Of Excellent Flavour


Tomato Towers Tall Tomato Cages Orders 125 Ship Free Gardeners Com Vegetable Garden Trellis Tomato Cages Growing Food


Green Tomato Tower Gathering The Tomato Vines Plant With Heavy Fruits Tomato Cages Garden Plant Supports Garden Supplies

No comments for "Pokok Tomato Dalam Pasu"